От чирак тенекеджия до конструктор
Историята на компанията Porsche Holding Salzburg започва от Бохемия, където в Маферсдорф на 3 септември 1875 г. се ражда Фердинанд Порше - третото дете на Антон Порше и съпругата му Анна. Когато е изобретен автомобилът, Фердинанд Порше е на единадесет години. Той проявява особен интерес към електричеството - на 13 години инсталира електрически звънци, а едва 16-годишен снабдява дома на родителите си с електрическо осветление.
Изобретателят на електромотора, вграден в главината на колелото
След обучението си като тенекеджия в бащината работилница през 1893 г., следвайки интереса и призванието си в областта на техниката, Фердинанд Порше започва кариерата си в Обединени електрически централи Bela Egger & Co. във Виена. Малко преди началото на века се мести във фабриката на придворния майстор на каляски и автомобили Якоб Лонер. На Парижкото изложение през 1900 г. успява да изуми автомобилния свят с идеята за вградения в главината на колелото електромотор, като представя автомобил, който се задвижва от четирите си колела - първия в света 4х4 автомобил. Конструктивен принцип, който впрочем 70 години по-късно намира приложение в лунохода на НАСА. Фердинанд Порше е изобретателят и на първия хибриден автомобил в света, който съчетава бензиново и електрическо задвижване.
Луизе и Фери - наследниците на Порше
През 1906 г. Фердинанд Порше, който междувременно се жени и става баща на дъщеря (Луизе, *1904 г.), се мести в Austro Daimler във Винер Нойщат, където три години по-късно му се ражда син (Фери, *1909 г.).
Гениалният конструктор
За 17-годишната си дейност в австрийския промишлен гигант, на който е бил и генерален директор, Фердинанд Порше разработва първите мощни лимузини с аеродинамична форма (с каквато - управлявана от самия него - спечелва легендарното състезание Принц Хайнрих), създава камиони и отбранителния хибрид за имперската армия, който може да се движи както по шосе, така и по релси, конструира самолетни двигатели (за което е удостоен със званието "професор на Виенския технически университет") и след Първата световна война създава първия двуместен спортен автомобил Sascha, която още при първото си участие спечелва състезанието Тарга Флорио.
През 1923 г. Фердинанд Порше става технически директор на Daimler и се мести в Щутгарт, където конструира легендарните модели S, SS и SSK и разработва камиони, самолетни двигатели и др. След като договорът му изтича, се връща в Австрия, където първоначално работи като генерален директор на Steyr. През 1931 г. обаче Порше се отделя и основава самостоятелно конструкторско бюро в Щутгарт.